Vlucht van Amsterdam naar Medan in Indonesië - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Vlucht van Amsterdam naar Medan in Indonesië - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Vlucht van Amsterdam naar Medan in Indonesië

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Mei 2014 | Indonesië, Sumatra

Rondreis met rugzak door Sumatra, Java en Bali

3 mei aankomst in Medan. daarna 4,5 uur met de auto naar Tankahan. Ido is onze chauffeur en zal ons naar de eco lodge in de jungle van TANKAHAN brengen. Rond 13.00 uur aangekomen en gelijk onze eerste challenge: een hangende brug over een ravijn, waarbij je met elke stap enorm deint. Gelukkig helpt de zware bepakking en voelen we ons stevig in de schoenen staan....
Zaterdag 3 mei 2014 Na een lange vlucht van 12,5 uur in Singapore geland. Een kleine twee uur gewacht op de aansluiting voor de korte vlucht, ong. Drie kwartier naar Medan. Ido, onze chauffeur stond al te wachten. De rit naar Tangkahan was indrukwekkend. Gelukkig had Ido een 4 wheeldrive, want wegen kon je het niet noemen. Gewoon zand en losse stenen met flinke gaten af en toe. Vier en een half uur duurde de rit en ik had de kont van Pinokkio! Aangekomen in Tangkahan en ons ingeschreven bij de "receptie". Daarna naar onze lodge, maar daarvoor moesten we wel een zeer lange junglebrug oversteken. Iekkkk....maar gewoon verstand op nul gezet en gaan met die banaan, die hier volop hangen. Onze hut à la Out of Africa, was precies zoals we verwachtten, toilet met schep en douche met één buisvwaar alleen koud waterbuitkomt. Maar in de tropen heb je geen warm water nodig. Temperatuur ver in de dertig en een hoge vochtigheid van 98%! Heel donker binnen en onze hoofdlampjes gebruiken we om iets in onze rugzak te vinden.

Onze hut is super eco het is maar hoe je het ziet. Een houten hut op palen met een groot bed met klamboe, een washok met een pvc pijpje waar alleen koud water uitstroomt, een "toilet" met aparte bak met water en grote schep (voor doorspoelen en mandiën). Het is aarde donker binnen en door de spleten van de vloer kijken we de diepte in. Ons terras biedt prachtig uitzicht op de rivier, waar het dagelijkse leven voor onze ogen afspeelt. De afwas, was en het baden gebeurt allemaal in de rivier, die krachtig stroomt en van vers water uit de jungle wordt voorzien. Drinken van het water is uiteraard uit den boze. We houden verder ons gemak die dag, zijn al weer een hele tijd onderweg geweest.
Morgen staat het wassen van de olifanten en een tocht op de rug van zo'n pracht beest.