Olifanten! - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Olifanten! - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Olifanten!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Mei 2014 | Indonesië, Sumatra

Zondag 4mei 2014
Vandaag olifanten gewassen. Een bijzondere ervaring, om met een borstel zijn rug en flanken en kop te mogen schrobben. Je ziet ze genieten, maar...het blijven grote beesten! Bananen gevoerd, wat een klein mondje hebben ze in verhouding tot hun lijf. En schooien dien ze met hun slurf. Daar leg je een banaantje in en hoppa..weg.Daarna op de rug 1,5 uur lang een tocht gemaakt, met zeer steile hellingen en dalen. En dan moet je wel blijven zitten want anders....Maar het ging zeer beheerst en bedaard, ze kennen de route van buiten, want het zijn intelligente beesten. Na afloop hebben we aansluiten een tubing tocht gemaakt stroomafwaarts met af en toe leuke versnellingen. Gepauzeerd bij de blue lagoon,,een prachtige waterval waar we heerlijk onder gezwommen hebben en onze rug hebben laten polijsten.  De lunch die de gidsen hadden meegenomen was heerlijk. Vooral de natuurlijke tafel die ze hadden gemaakt was leuk. Daarna verder stroomafwaarts en na een half uur aan land gegaan en de hele weg teruggelopen door palmolie plantages. Onderweg mooie dorpjes gezien, waar het leven zeer simpel is..maar zonder stress! Verse kokosnoot op en de echte "brown sucar", die lijkt op oze roomfondantjes. De vacuumpomp bij thuiskomst op Ries zijn been gezet om een paar beten weg te halen....geweldig apparaatje. Vanavond heerlijk gegeten met live muziek, en natuurlijk meegezongen. Zo dadelijk naar bed, het onweert al sinds vanmiddag 17.00 uur en de geluiden in de jungle zijn geweldig. Vooral 's nachts. De apen liepen over ons dak.