De jungle in Tankahan - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu De jungle in Tankahan - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

De jungle in Tankahan

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Mei 2014 | Indonesië, Sumatra

Maandag 5 mei 2014 Ontbijt, ieder 1,5 pannekoek met banaan en ananas.
Lekkere sterke koffie met drap onderin
Frem kwam nog even vertellen dat hij niet met ons de jungle in ging omdat zijn dochtertje ziek was.
August zou onze gids zijn
Daar maakten we om 9 uur kennis mee
We moesten eerst links in de zijrievier de rivier oversteken
Daarna begon urenlang geklauter omhoog en omlaag in real bush met lianen en bloedzuigers.
In de middag leek ik wel een slager, ik was door 4 bloedsuikers aangevallen,twee bij mijn buik en twee dwars door mijn sokken heen. Maar de tocht was fantastisch en duurde 4 uur. Dan ben je echt kapot van klauteren glijden aan lianen vasthouden etc en dat met zon kleine 40 graden.
August kwam van java, een tanige vent met lange haren. Erg vriendelijk. Op het laatst zijn we nog de batcave in geweest,, glibberend over de stront van vleermuizen omlaag.
Zo rond half twee kwamen we kapot maar voldaan bij de rivier uit. Daar stond de collega van august al klaar met weer een geweldige lunch en autobanden met een netje erin voor de terugreis.nnog wat gezwommen en toen aan de lunch die erg goed smaakte gebakken rijst met ei en augurk en tomaat met een halve verse ananas na heeeerlijk. En de boys hadden op een tropische manier de tafel gedekt.
Daarna nog even met deautbanden naar de ertegenover gelegen hotsprings, warme bronnen van ruim 30 graden en bijna geen zwavelgeur.
Toen begon de terugtocht pp 4 aan elkaar gebonden autobanden. Geweldig met august en collega met lange stokken om ons op koers te houden.
Een pracgtige tocht van een uur eerst door dezijrivier met stroomversnellingen. Onderweg zagen we een tiental makabi longtail apen via een oude hangbrug de rivier oversteken. Een schitterend gezicht. T is hier trouwens goddelijk, prachtige natuur, leuke mensen lekker eten en heerlijke temperatuur.
August bood na aankomst bij onze lodge aan om met ons te gaan zwemmen in de rivier, douche waterval en hot sources. Weer helemaal te gek de bronnen waren nog heter dan de eerste van die dag. Toen douchen en om 1700 uur zaten we op ons teras