Op naar Bukittinggi! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Op naar Bukittinggi! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Op naar Bukittinggi!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Mei 2014 | Indonesië, Bukittinggi

Omdat we op onze eerste reisdag verder waren gereden dan Sipirok, waar de meeste toeristen overnachten, hebben we vandaag zo,n 240 km te rijden. Wegen waren vandaag een heel stuk beter. Was vooral te merken toen we de grens van noord naar west Sumatra overgingen. Onderweg nog wat foto,s gemaakt van de overweldigende natuur. Prachtige rijstvelden tussen palmbomen en bergen en dichte jungle. Nog even gestopt bij een drogerij van kaneel. Leuke vriendelijke mensen. Nog wat meegekregen. Een uurtje verder bij goudzoekers gestopt. Modder van de bergen wordt in walsen gegooid met ijzeren staven erin voor het fijnmaken. Daarna wordt aan de smurrie kwik toegevoegd dat een verbinding aan gaat met goud. Daarna wordt de kwik in een grote doek gezeefd en blijft een klein kwik bolletje met wat goud over dat vervolgens wordt verwarmd waarbij goud resteert en kwik verdampt. Mensen werken daar de hele dag in de zon, smurrie en met kwik. Zou bij ons niet kunnen volgens arbo wetgeving. Later nog een kilo palmsuiker met kokosmelk gekocht dat in een schijf is gegoten. Weer een kilo extra op onze rug. Om 13.15 waren we in Bukittinggi. Een mooie ruime stad. We kwamen bij hotel Benteng. Hadden we via booking.com gereserveerd. Bleek een bouwval te zijn met stijgers nog net niet in je bed. Dit wilden we niet. Receptie ging na aandringen van yvonne op zoek naar alternatief. Het werd 500 meter verder hotel primi dini hotel. Een nieuw hotel. We kregen een mooie kamer met w en k water. Daarna op pad voor ticket , toer in Karbouwengat en stad zien. Toer boekten we bij Ronni's, net om de hoek. Ticket voor Jakarta was wat duurder omdat de 15e mei een nationale feestdag is. Tussendoor een Indonesische big mac, met frites en cola gegeten......heerlijk. In de avond bij pizza hut gegeten weer heeeeeeeerlijk.