Op naar Bukit Lawang - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Op naar Bukit Lawang - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Op naar Bukit Lawang

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Mei 2014 | Indonesië, Sumatra

Dinsdag 6 mei 2014 Onze Thijs wordt vandaag 30 jaar en we hopen verbinding te hebben vandaag op onze mobiel om hem te kunnen feliciteren. Gelukkig is er een tijdsverschil van 5 uur, zodat we in Sumatratijd vanavond nog mooi op tijd kunnen bellen. We hebben onze rugzakken weer ingepakt. Dat viel niet mee omdat we onze warme kleding er bij moesten stoppen die we op de heenreis nog aan hadden. Maar goed met wat proppen sen herschikken over de dagrugzakken waren we om 9.00 uur klaar voor vertrek naar Bukit-Lawang. Afgelopen nacht hebben we niet zo goed geslapen, onze spieren trokken vaak samen, het resultaat van de jungletocht eerder die dag. Het was ook erg warm in de hut, en gelukkig dat het tegen zonsopgang begon te regenen. Daarna tot 7.15 uur blijven liggen en toen onder de koude douche. Onze pancakes op met sterke zwarte koffie (met de drap onderin), nog even afrekenen en toen vertrokken met onze chauffeur Ido.

We zijn op ons tweede adres in de jungle, Bukit-Lawang. De afgelopen drie dagen in Tankahan verbleven en al veel ondernomen. Gisteren een echte jungletocht gehad met veel klimmen en dalen, zo'n 4,5 uur met  na afloop een heerlijke lunch in een lagoon, meegebracht stroomopwaarts door de assistent van onze gids. Een hele onderneming gelet op de sterke stroming van de rivier. Ondanks goede voorbereiding wisten de bloedzuigers Richard toch te vinden, zijn trui en sokken waren een ware slachtpartij, want hij bleef bloeden. Gelukkig kan het geen kwaad en nu zijn alle gaatjes dicht. Daarna met tubes de rivier afgevaren en dat was spectaculair! Vanmiddag veel longtail makaki's gezien en leuke plaatjes geschoten. Vanmiddag houden we ons gemak want morgen hebben we weer een jungletocht en gaan we de orang outans in hun natuurlijke habitat bewonderen. Het tuben op de rivier is geweldig en ik kijk er al naar uit. De wegen zijn hier onverhard, met veel kuilen en stenen en bruggetjes met een paar planken. Maar de locals weten goed te manoeuvreren. We blijven hier tot 9 mei en vertrekken daarna naar Samosir eiland met een chauffeur.
Groetjes hier uit Sumatra, met heerlijke tropische buien en een hoge luchtvochtigheid en ongeveer 30 graden nu.