Fietstocht naar KUTA - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Fietstocht naar KUTA - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Fietstocht naar KUTA

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Mei 2014 | Indonesië, Kuta

Vanmorgen fietsen gehuurd vlak bij ons hotel. Kosten 25.000 rupia's per fiets voor een hele dag, omgerekend ongeveer € 1,70.
Eerst helemaal langs het strand gefietst, een boulevard waar ook mensen lopen, maar geen auto's rijden. Deze pad 40 minuten helemaal afgelegd tot aan een haven waar wij niet meer verder konden. Toen op de bypass Ngurah Rai gefietst naar Kuta. Nou die weg was werkelijk druk, zeg maar Kuta druk! Na enige omzwervingen in Kuta zijn we op het strand aangekomen, helemaal links van het bekende Hard Rock café. Het strand in Sanur is mooier, Kuta heeft een grote weg langs het strand waar enorm veel verkeer rijdt. De zee is wel ruiger, met flinke golven, maar Sanur doet lieflijker aan. Temperatuur rond de middag ging richting de 35 graden Celsius. Veel moeten zweten en ergens met kleren en al even onder de douche gestaan. Cola gedronken op een terrasje en toen weer terug. Ries zijn knieën zijn een beetje rood geworden, maar we hadden ons goed ingesmeerd. Vanavond gaan we naar een restaurant Puri Kelapa, waar ook een Balinese dansgroep zal optreden. Omdat we er gisterenavond lekker hadden gegeten, gaan we daar vanavond nog een keertje naar toe. O ja, op onze terugweg nog een bamboe windgong gekocht. Die zijn erg leuk, dus waarschijnlijk nemen we die nog een paar meer mee. Is zo gezellig op een zomerse avond......Als we er knettergek van worden kan hij nog altijd in onze houtkachel. :-)