Op naar Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Op naar Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Op naar Bali!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Mei 2014 | Indonesië, Sanur

Om 10.00 uur werden we opgehaald bij cafe hotel lava door weer zo'n gammel busje. De chauffeur wilde de rugzakken bovenop de bus leggen zodat er meer passagiers meekonden naar beneden, naar Probolingo. Yvonne was het hier duidelijk niet mee eens zodat onze rugzakken in de bus meegingen. Na een rit van een uur door schitterende natuur, idyllische dorpen en ophalen van steeds meer toeristen kwam het stampvolle busje aan in Probolingo. Uiteindelijk waren wij de laatste die van hieruit naar Bali vertrokken. Omdat we maar met zijn tweeën waren had de organisatie twee tickets geboekt in een lokale lange-afstandsbus. Gezellig met eerst alleen locals en later nog wat Ieren en Duitsers reden we met een goede airco bus naar Bali. Wegen waren goed en overwegend vlak terrein. Om 14.00 uur hadden we een korte stop. Locals kochten een kaart voor een buffet dat in 25 minuten werd genuttigd. Wij hielden het bij een paar broodjes en water. Om 1800 uur waren we bij Gilimanuk waar we het veer opgingen naar Bali. Een rustige overtocht van een uur en bij aankomst de klok een uur vooruit gezet, we kwamen nl. in een andere tijdzone. Via Cekik en Negara naar Denpasser. In Sempidi deelde de bijrijder mee dat transferium Denpasser reeds was gesloten en we daarom met een busje naar Denpasser zouden worden gebracht i.p.v met de bus. Om 22.30 gingen we met de Ierse girls en het Duitse stel in (weer) een te klein busje. De chauffeur bood ons aan om iedereen naar de hotels te brengen voor 50.000 ir pp. Redelijke prijs maar de Ierse girls raakten in paniek in het kleine busje. Wij gaven aan dat de chauffeur ons in Denpasser kon afzetten waarna wij zelf wel een taxi zouden zoeken. De chauffeur regelde onderweg met zijn mobiel een taxi zodat we uiteindelijk om 23.30 in ons hotel aankwamen, het Sanur plaza hotel. Erg mooi hotel, waar we werden verwelkomt met een fris drankje. Na deze helse, indrukwekkende dag die om 03.00 uur in de morgen was gestart, gingen we doodop naar bed.