Laatste dag in "Jogja" - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu Laatste dag in "Jogja" - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Yvonne Hest - WaarBenJij.nu

Laatste dag in "Jogja"

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Mei 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag een rustdag ter voorbereiding op onze reis morgenvroeg naar de Bromo vulkaan. Deze tocht duurt normaliter 8 uur, maar met eventuele stops en het drukke verkeer mogen we rekening houden met 11 uur. Als we daar aankomen hebben we en eenvoudig hotel voor een korte nacht! We gaan nl. om 04.00 uur al met een jeep naar de Bromo. Na bezichtiging terug naar het hotel voor het ontbijt om daarna meteen de reis voort te zetten naar de veerpont richting Bali. Dat betekent dus nog een hele dag in de bus! Daarna nog een taxi om bij ons hotel in Samur te komen. We kiezen voor de rustige kant van Bali, om nog 10 dagen heerlijk uit te rusten van het vele reizen.
Vanmiddag nog wat souveniertjes gekocht in de koopgoot Malioboro, waar veel kraampjes dezelde spullen verkopen. Yogyakarta is een stad met veel contrasten. Een luxe hotel staat bijvoorbeeld in een straat met schamele huisjes, waar de armoe die er binnen heerst overduidelijk is. Nog maar te zwijgen over de vele vliegtuigen die laag overkomen, de vele scooters en auto's met vieze uitlaatgassen en de enorme drukkende warmte. Ingrediënten genoeg voor een smoglaag die je laat hoesten af en toe. Kortom, een stad waar je niet graag lang wilt verblijven, zeker niet als je de zuivere zuurstofrijke lucht in Tankahan en Bukit Lawang gewend was in het zo groene Noord Sumatra!